Samling Italia.

(Intervall med gutta i Predazzo)

Endelig var det tid for en ordentlig samling igjen. 2 uker med laget pluss 1 uke egentrening sto for tur.

Vi delte opp samlingen i 2 deler. Første stopp var Predazzo hvor vi hadde hoppfokus. Fin plass, hvor det er både en liten og stor bakke. Anlegget i Predeazzo ligger i en smal dal, så det kan være utfordrende med vinden. Det er helt umulig å hoppe midt på dagen, hvor dalen blir varmet opp av sola og det er alt for mye vind! Vi la opp dagene hvor vi hoppet tidlig på morgenen og sent på kvelden. Det fungerte fint.

Basisøkt hopp & langrenn

Det var veldig Varmt når vi var der nede. Det lå på opp mot 30 grader hver dag, så det var også en ekstra utfordring. Det er viktig at man drikker mye når det er så varmt. Husk på at vi bruker det samme utstyre i 30 pluss grader som når det er -15…

Det var et veldig bra trøkk fra første treningsdag. Gutta er i bra modus, og det er en ting som står i hodet på oss, vi skal gi Tyskland og de andre mye mer kamp når sesongen begynner. Det er Lenge siden vi har hatt en slik samling, og det merkes på gruppa!

For min del så var hoppingen på et bra nivå,og jeg hadde 1 hopp som var til hill size. (store bakken) Jeg ramlet for første gang på veldig lenge. Det var gøy, men jævlig vondt. Heldigvis ingen skader, bare litt forslått. Det er fortsatt mye å gå på, men er på et helt annet nivå i år enn jeg har vært på samme tid tidligere.

Livigno:

Tur til Passo Dello Stelvio 2768moh (rulleski)

Fjelltur med Jan, Espen Tim Hug fra Sveits Bilde er fra et topp på 2800moh

Etter fine dager i Predazzo dro vi opp i høyden, og til Livigno på 1816moh.

Fokuset var nå flyttet til langrennstrening, og masse mengde. Laget var der i 7 dager, hvor vi trente mye langturer. Hadde fokus på mengde. 1 hardøkt ble det også. Motbakke rulleski. I Livigno som i Predazzo merker jeg at gutta er bra på hugget, og vi pusher hverandre på hver økt. Dette er veldig bra, og vi kommer garantert til å heve oss som gruppe til vinteren. Det som blir viktig fremover er å fortsette den gode jobbingen, holde fokus og jobbe tålmodig mot sesongen.

Egentrening:

Jeg og Jan ble igjen 1 ekstra uke for å fortsette treningen og få et lite høydeopphold. Merker at laget ble borte, men det var 2 årgangsutøvere som ble igjen og utfordret hverandre. Merker at vi begge har noen år på baken, og vi fikk et meget bra opphold.

Total trening de siste 3 ukene kom seg på 74timer. Hopping, langrenn,(rulleski, løping og sykkel) power, teknikk, beveglighet. Det ble mye trening, men kroppen er fortsatt bra på nett. Nå venter en etterlengtet ferie med familien, før jeg vender nesen hjemover til Norge 16 juli.

Laget møtes igjen til ny samling på Lillehammer 25 juli. 1 uke

Ønsker dere alle en fin solrik sommer.

Magnus 🙂